Thursday 21 January 2010

Clumsy

Dearest Readers,

I have decided to open up a little bit, become less mysterious and cryptic, therefore sharing some of the common pains of the Lady’s life.
Three months ago, after a disastrous summer season in Europe (only business wise) I was forced to take up a job I soon discovered I absolutely loathe. It doesn’t do anything to my self-esteem and the daily interaction with my co-workers leaves me drained. I understand in this day and age everyone – including ladies such as myself – need to take up jobs in order to get fulfilment and also money…
Yes, the dirty coin has become an utmost necessity I’m afraid. No longer a classical education in the Arts and Social Sciences is sufficient to succeed with the current state of affairs… But I digress.
Basically, what I have also discerned is that I am quite incompetent when it comes to routinely mimicking the same boring stuff.

A cool lemonade recipe for the unbearably HOT weather in Buenos Aires:

Lemon + Lime + Water + Ginger + Mint + Lots of Ice

Be well my dears!


…………………………………


My clumsy self!
I sprained my foot
And now it hurts.

It is being soothed by warm water
And lots of salt,
As it sits in a blue basin
On my kitchen floor.

Upstairs
Rob plays disco records
To practice for Saturday night.

I wish I could climb
The stairs in a flash,
But as I hurt myself
I can’t.

I wonder why have I
To be so ungainly…
I have such a will
To have it all done yesterday
That sometimes it makes me sloppy.

I bore easily
And it enhances my awkwardness.
I realize I should learn
How to become more patient
And hence, more graceful.

Although…
I am not as eager
When I read or when I write
I have also realized.

It is only when I have
To fulfil the menial tasks
I am imposed to survive.

Then, if reason comes to aid
I am pretty sure to say
I am unskilled to perform gracefully
The lowly tasks of daily toil.

…………………………………

The image portrays Lady´s own feet.

7 comments:

  1. Querida Lady, a mi me esta pasando lo mismo, hace tres meses que además de mi trabajo como abogado estoy en un Ministerio, y el tema es que si bien es poco y rutinario tengo que estar muy atento dado que no es difícil que cometa alguna omisión, creo que es porque en el fondo no me gusta y no le doy la condición de trabajo en serio.
    No me puedo despedir sin antes decirte que tenés unos piecitos hermosos que si bien estan doloridos por el esguince no dejan de ser hermosos, los pies en la mujer para mi es una de las cosas mas lindas y sensuales que hay.

    Beso tus pies y que te mejores

    ReplyDelete
  2. esos pies tienen dueño...take it easy...y si decidiste ser abogado...haberlo pensado antes...be free...si te la bancas....

    ReplyDelete
  3. Querría pensar que esos pies son patrimonio de la que escribe, otra cosa es solo una ilusión, nunca podemos ser dueños del otro, mejor andá haciéndote de la idea. En su momento cuando elegí la profesión que iba a estudiar lo pensé bastante y no me arrepiento. Los anónimos siempre me dieron lástima.

    ReplyDelete
  4. No discutan por cosas tan nimias por favor!

    ReplyDelete
  5. a mi me dan lastima los abogados....que viven de los problemas agenos...te lo posteo con mi cuenta a ver si asi me mandas unos matones...jajajajaj...busca pleitos....vola...

    ReplyDelete
  6. Que bueno!! a mi me encanta la cara de corderitos que ponen cuando llegan al Estudio sabiendo que uno los va a acostar, como con el "corralito" encima que los garcó el Estado nosotros la levantamos con pala.

    PD: Ah y ajenos se escribe con "J" no con "G", y eso lo aprendí en la primaria.

    JUASSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

    No te asustes no te va a pasar nada

    ReplyDelete
  7. O sea, un representante de ciudadanos ante la ley tiene un blog de culos y pitos? ¡Idiocracia!

    ReplyDelete

Tell me, darling...

Add to Technorati Favorites